ZPEW
Powiększ tekst: + -

ŚLADAMI OJCA MATEUSZA

Data publikacji: 2019-06-22 04:46:51
W dniu 22 maja 11 osobową grupą uczniów z klasy I, II i III przysposabiającej do pracy pod opieką wychowawców Pani Bogumiły Wzorek i Pana Zbigniewa Talera, wybraliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Pomimo deszczowej pogody jaka była w Skarżysku, z optymistycznym nastawieniem udaliśmy się w podroż. Zbliżając się do celu zaczęły pojawiać się pierwsze prześwity słońca, co znacznie poprawiło nam humory. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Ojca Mateusza. Była okazja spotkać głównych bohaterów serialu / niestety tylko figury woskowe/, ale zdjęcia wyszły fantastyczne. Następnie udaliśmy się do podziemnej trasy turystycznej. Mieliśmy możliwość zobaczyć jak wyglądały średniowieczne piwnice. W części sal znajdują się ekspozycje związane z historią Sandomierza, życiem codziennym jego mieszkańców oraz tutejszym rzemiosłem. Musieliśmy pokonać 366 schodów biegnących raz w górę raz w dół. Po wyjściu na powierzchnię podziwialiśmy piękno sandomierskiego Rynku, który wielokrotnie pokonuje Ojciec Mateusz na swoim rowerze. Następnie spacerkiem udaliśmy się na bulwary wiślane. Jeszcze udało nam się podejść nad samą rzekę, gdyż za dwa dni, miejsce to było zalane przez wzbierające wody Wisły. Przyszedł czas na obiad, a po smacznym posiłku czekała nas ostatnia atrakcja wycieczki. Po pokonaniu kolejnych schodów, tym razem 137 weszliśmy na Bramę Opatowską, skąd mogliśmy podziwiać piękną panoramę Sandomierza. A że pogoda była słoneczna widoki były przepiękne. I przyszedł czas na powrót do Skarżyska. Jeszcze tylko lody w McDonaldzie. Choć troszkę zmęczeni ilością pokonanych kilometrów, wróciliśmy zadowoleni z udanej wycieczki.

Informacje

Ekopracownia - Zielone Serce Szkoły

Aktualności

Bądź eko – segreguj odpady– zajęcia ekologiczne w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku – Kamiennej       24 stycznia 2024 roku odbyły się kolejne...

,,Inkluzja – edukacja przyszłości”