STRONA ZESPOŁU PLACÓWEK EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZYCH
Grupy Rewalidacyjno-Wychowawcze
Internat-grupy wychowawcze
SPORT
Sekcja Olimpiad Specjalnych ,,OLIMP"
Drużyna ZHP-,,Nieprzetartego Szlaku"
Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Szkolny Zestaw Podręczników na rok szkolny 2014/2015

jery07 dnia lipiec 07 2014 23:34:38 · Drukuj
Wizyta uczniów ZPEW na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach
W dniu 6 czerwca 2014 r. delegacja uczniów ZPE-W wzięła udział w II Sympozjum Naukowym Dzieci: innowacyjne, fascynujące, pożyteczne, które odbyło się w Centum Edukacyjno-Artystycznym Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Podczas wykładów mogliśmy zgłębić m.in. tajemnice Układu Słonecznego i misji Apollo na Księżyc, poznać historię saksofonu i siedem cudów świata. Dowiedzieliśmy się, iż nauka języka japońskiego wcale nie jest taka trudna jak się mogło wydawać oraz jak postrzegają nas i co czują osoby niesłyszące. Obejrzeliśmy piękne fotografie koni i usłyszeliśmy dźwięki mocno pobudzające wyobraźnię. Wspinaczka górska i nurkowanie również nie jest już dla nikogo z nas tajemnicą. A wszystko to zaprezentowali nam uczniowie szkół podstawowych z terenu województwa świętokrzyskiego. W przerwie ciekawych prelekcji uczniowie mieli możliwość zabawy origami, malowania masy solnej czy nauki kroków tańca ludowego. Były także konkursy o zdrowym żywieniu i pokazy pierwszej pomocy.
Opiekunami grupy były Magdalena Kupczewska i Karolina Figarska.

jery07 dnia czerwiec 16 2014 22:19:06 · Drukuj
VII INTEGRACYJNY RAJD ROWEROWY -DZIEŃ SPORTU
Już po raz kolejny nasza szkoła była organizatorem imprezy, mającej na celu propagowanie wśród dzieci i młodzieży aktywnego i bezpiecznego spędzania czasu wolnego.

W środę 11 czerwca odbył się VIII INTEGRACYJNY RAJD ROWEROWY oraz DZIEŃ SPORTU.
Impreza rozpoczęła się o godzinie 9.00 na boisku Zespołu Placówek Edukacyjno Wychowawczych przy ulicy Szkolnej 15. Uczestników rajdu, zaproszonych gości oraz wszystkich uczniów szkoły przywitała dyrektor placówki Pani Dorota Nowak – Małek.
Po otwarciu imprezy przez Starostę Powiatu Skarżyskiego Pana Michała Jędrysa, grupa 70 rowerzystów wyruszyła na trasę, aby po przejechaniu 12 kilometrów dotrzeć do Suchedniowa na tory łucznicze „ Olimpia”. Na miejscu uczestnicy wyprawy mieli możliwość pod okiem doświadczonych łuczników, spróbować swoich sił w strzelaniu z łuku. Po krótkim wypoczynku i poczęstunku wyruszyli w drogę, by po godzinnej jeździe powrócić do Skarżyska.
W tym samym czasie na placu przy ZPEW odbywały się konkurencje sportowe dla wszystkich uczniów szkoły. Dzieci i młodzież z placówki mogli spróbować swoich sił w różnych dyscyplinach: bocce, dart, konkurencje sprawnościowe, mecz piłki nożnej, badminton, rzut piłką lekarską i wiele innych. Przygotowany został również „ tor ruchu drogowego”, na którym uczniowie poznawali i utrwalali wiadomości z przepisów ruch pieszych i rowerzystów poruszających się po drogach publicznych. Swoich sił w pokonywaniu toru spróbowali także najmłodsi wychowankowie placówki – przedszkolaki.
Na zakończenie przyszła pora na podsumowanie imprezy, wręczenie dyplomów i upominków dla uczestników rajdu. Dokonali tego Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Pan Jerzy Krawczyk wraz z Panią Dyrektor ZPEW Dorotą Nowak – Małek i Wicedyrektor Panią Iwoną Marecką – Niemiec.
W rajdzie udział wzięli podopieczni z następujących ośrodków z terenu Skarżyska: Dzienny Środowiskowy Dom Samopomocy, Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy, Zespół Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych, Warsztaty Terapii Zajęciowej ul. Równoległa, Warsztaty Terapii Zajęciowej ul. Kościuszki oraz gospodarze Zespół Placówek Edukacyjno Wychowawczych.

Piękna słoneczna pogoda oraz dobrze przygotowana impreza sprawiły, że jej uczestnicy choć zmęczeni z uśmiechem na twarzy zakończyli ten wspaniały dzień. Zapewnili nas, że za rok znów się pojawią, aby zmagać się z kolejną trasą rowerową i wspólnie poznawać piękno najbliższej okolicy.Zapraszamy do GALERII.

jery07 dnia czerwiec 14 2014 10:55:28 · Drukuj
SZKOLNE KOŁO ,,CARITAS" NA PODHALU
Naszą szkolną wyprawę zaczęliśmy planować w czasie ,gdy Kamil Stoch zdobywał swoje olimpijskie złoto w Soczi. Postanowiliśmy wówczas zwiedzić okolice, z których pochodzi ten wspaniały skoczek. I wreszcie nadeszły te upragnione dni: 27, 28, 29 maja, gdy nasze plany doszły do skutku i przybyliśmy do Zakopanego. Miejsce to wydaje się atrakcyjne o każdej porze i stwarza możliwości wyjścia czy wjazdu kolejką w góry, albo podziwiania panoramy Tatr z Gubałówki z górującym w niej krzyżem na Giewoncie. Tak o nim podczas pobytu w Zakopanem w 1997 Jan Paweł II mówił, że "swoimi ramionami obejmuje całą Polskę".
Pierwszego dnia po przybyciu do pensjonatu w Zakopanem Olczy naszym oczom ukazał się cudowny widok właśnie na Giewont. Po krótkim odpoczynku cała nasza gromadka ruszyła w góry wraz z paniami opiekunkami: p. Martą Gawrońską, p. Joanną Skorupą oraz p. Beatą Dzwonek - mamą jednego z naszych kolegów. Zakopane przywitało nas tego dnia pięknym słońcem i odsłoniętymi szczytami Tatr, ale u stóp Gubałówki przydały się płaszcze od deszczu. Na szczęcie deszcz był krótki i zaraz po nim zrobiło się ciepło. Okazało się, że droga na Gubałówkę nie była łatwa. Kiedy wchodziliśmy nasze nogi ślizgały się po mokrych kamieniach. Pokonaliśmy samych siebie i chodź zmęczeni, ale zadowoleni zdobyliśmy nasz pierwszy górski szczyt. Nie wiedzieliśmy jeszcze, że na samej górze czekają nas jeszcze większe emocje związane z niespodziewanym spotkaniem. Wśród spacerujących po wzgórzu Gubałówki rozpoznaliśmy bowiem niezwykłą osobę - Floribeth Morę Diaz - mieszkankę Kostaryki cudownie uzdrowioną przez naszego Ojca Świętego Jana Pawła II. Dzięki refleksowi i odwadze cywilnej naszych pań opiekunek spotkanie to zostało uwiecznione na wspólnej fotografii. W drugim dniu naszej wyprawy po pysznym śniadaniu udaliśmy się do Gaździny Podhala w Sanktuarium w Ludźmierzu. Tam na wspólnej modlitwie podczas Mszy Świętej przedstawiliśmy swoje osobiste prośby i podziękowania Bogu i Matce Najświętszej.
Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w SOSW Nr 1 w Nowym Targu. Obejrzeliśmy piękne przedstawienie teatralne pt. "Księżniczka na ziarnku grochu" w wykonaniu uczniów SOSW. Próbkę swego wokalnego talentu mogła zaprezentować także przedstawicielka naszej szkoły, przewodnicząca naszego SKC Żanetka Siemiączko z kl. 2a ZSZ. Po zaśpiewaniu dwóch piosenek w języku angielskim i języku polskim otrzymała gromkie brawa i gratulacje zarówno ze strony nauczycieli jak i rówieśników z Nowego Targu. Dzięki uprzejmości Dyrekcji SOSW Nr 1, a szczególnie p. Beaty Zuch organizatorki naszego spotkanie mogliśmy zwiedzić całą szkołę. Nasi opiekunowie wymienili wspólne doświadczenie z Dyrekcją i nauczycielami Ośrodka. Zjedliśmy pyszny obiad. Zaproszono nas też na słodki poczęstunek. Podczas zabawy na świeżym powietrzu zawarliśmy nowe znajomości z rówieśnikami ze szkoły w Nowym Targu. Mamy nadzieję, że jeszcze się z nimi spotkamy.
Jednak to nie był koniec wrażeń w tym dniu, gdyż na naszej kwaterze w Oberconiówce czekało nas spotkanie z folklorem góralskim. Nasz gość pani Danuta Michniewicz - rodowita góralka opowiadała nam o życiu i zwyczajach górali podhalańskich oraz pokazała elementy strojów góralskich, które mogliśmy przymierzyć. Pani góralka poczęstowała nas przysmakiem regionalnym tzw. "korbocami" czyli nitkami serowymi robionymi z krowiego mleka. Na koniec zostało najlepsze - góralskie śpiewy i tańce. Trzeci dzień naszej wyprawy przywitał nas słonecznym porankiem, ale w miarę upływu dnia chmury stopniowo zasłaniały szczyty Tatr. Po pysznym śniadaniu udało nam się zobaczyć Małą i Wielką Krokiew. Odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach. Ostatnim miejscem pobytu były Krupówki, gdzie mogliśmy kupić pamiątki dla siebie i swoich bliskich. Po sytym obiedzie i pysznym deserze wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Zakopane płakało deszczem, a nam było bardzo żal, że musimy je zostawiać.
Jedno wiedzieliśmy na pewno - wracamy do domu pełni wrażeń, które na zawsze przechowamy w naszych sercach i oczywiście - chcemy tu powrócić!
Dziękujemy naszym opiekunkom p. Marcie Gawrońskiej, p. Joannie Skorupie i mamie naszego kolegi Michała p. Beacie Dzwonek.Dziękujemy Pani Dyrektor Dorocie Nowak-Małek oraz Caritas Diecezji Radomskiej za wsparcie finansowej naszej wycieczki.Zapraszamy do GALERII.
Uczniowie ze Szkolnego Koła Caritas
"Jesteśmy razem" w ZPEW w Skarżysku Kamiennej

jery07 dnia czerwiec 12 2014 00:41:02 Czytaj więcej · 479 Czytań · Drukuj
WARSZAWSKA PRZYGODA
Uczniowie klas szkoły podstawowej oraz gimnazjum w poniedziałek 9 czerwca wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Warszawa powitała nas tradycyjnie korkami, ale nie były one przeszkodą aby reszta dnia była świetną zabawą. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od podziwiania warszawskiej panoramy z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki, następnie wyruszyliśmy w kierunku Starego Miasta. Stare Miasto w Warszawie wyznacza Plac Zamkowy i stojący przy nim Zamek Królewski. Ta dawna rezydencja królewska wzniesiona została w XV w., pośrodku Placu Zamkowego wznosi się Kolumna Zygmunta III Wazy. Dzięki zorganizowanej lekcji muzealnej, mieliśmy możliwość poznania historii zamku i jego mieszkańców. Barwne opowieści przewodnika pozwoliły nam przenieść się w odległe czasy. Kolejnym punktem programu był Ogród Zoologiczny , Zoo jest miejscem unikalnym, niezwykłym i pięknym. Hipopotamy, nosorożce, goryle, szympansy, lwy i tygrysy wszystkie te zwierzęta były w zasięgu naszego wzroku, mogliśmy je podziwiać już nie tylko na kartach książek ale na żywo.
Wyjazd dał nam dużo radości i satysfakcji, wspomnienia z wycieczki na długo pozostaną w naszej pamięci.Zapraszamy do GALERII.
Opiekę nad uczniami sprawowały: Bogumiła Wzorek, Marzena Grzelec, Barbara Bernatek, Izabela Niemiec, Bożena Kubik, Iwona Marecka-Niemiec.

jery07 dnia czerwiec 11 2014 19:45:22 · Drukuj
Festiwal Piosenki Integracyjnej ,,Radosne Muzykowanie”
30 maja wychowankowie naszego przedszkola wystąpili na scenie Festiwalu Piosenki Integracyjnej ,,Radosne Muzykowanie”;, prezentując piosenkę „ Nazywają mnie poleczka”. Festiwal został zorganizowany przez ZPO nr 3 Przedszkole Publiczne nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi. Wszyscy świetnie się bawili, a widownia gromkimi brawami wynagrodziła zapał i przygotowanie uczestników. Wszystkie dzieci otrzymały jako nagrody albumy książkowe oraz słodycze.
Opiekunowie: Agnieszka Dąbrowa, Rafał Szymański

jery07 dnia czerwiec 11 2014 19:43:17 · Drukuj
KOLEJNE ZMAGANIA NASZYCH SPORTOWCÓW
6 czerwca na lodowisku miejskim im. M. Filipowskiego w Skarżysku - Kamiennej odbył się Świętokrzyski Mityng w Jeździe Szybkiej na Rolkach Olimpiad Specjalnych. Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych reprezentowali zawodnicy Klubu Olimpiad Specjalnych „OLIMP”: Magda Łapka, Tomek Faliński i Karol Łapka.
W zawodach udział wzięły kluby z Niemienic, Ostrowca Świętokrzyskiego, Sandomierza i Skarżyska - Kamiennej. Uroczystego otwarcia Świętokrzyskiego Mityngu dokonał prezydent miasta Roman Wojcieszek.
Nasi zawodnicy dzielnie walczyli na dystansach 100 m, 300 m i 500 m, zdobywając:
Magda 100 m – I miejsce, 300 m – IV miejsce
Tomek 100 m – III miejsce, 300 m – IV miejsce
Karol 300 m – IV miejsce, 500 m – III miejsce.

GRATULUJEMY!!!

jery07 dnia czerwiec 09 2014 09:43:08 · Drukuj
FESTIWAL TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ DZIECI Z INNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI,,BAWMY SIĘ RAZEM"
W środę w Miejskim Centrum Kultury w Skarżysku odbyła się VIII edycja Festiwalu Twórczości Artystycznej Dzieci i Młodzieży z Innymi Potrzebami Edukacyjnymi - "Bawmy się razem". Organizatorem festiwalu był Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kam.Patronat nad impreza objęli Starosta Skarżyski Michał Jędrys oraz Prezydent Roman Wojcieszek.

W festiwalu wzięło udział 9 ośrodków z terenu województwa świętokrzyskiego: Koło Terapii Ruchowej – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2 Skarżysko, Koło teatralne "Kumpel" Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych Skarżysko, "Świętokrzyskie Nutki" Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Starachowice, Koło muzyczne "Discorap" Skarżysko, "Morena" Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Barycz, "Retro" ORE "Radość życia" dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej - Sandomierz, "Maska" Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Ostrowiec Świętokrzyski, "Nie jest źle" Warsztaty Terapii Zajęciowej Tęcza, "Antrakt" Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 Kielce.
Integracja i wspaniała zabawa miała miejsce zarówno na widowni, gdzie wykonawców wspierali koledzy i koleżanki z poszczególnych placówek, jak i na scenie. Barwne stroje, wymyślna choreografia. Widać było, że poszczególne placówki włożyły mnóstwo pracy i energii, by jak najlepiej pokazać się przed zgromadzoną w Miejskim Centrum Kultury publicznością.

Fotorelacje medialne :

SKARŻYSKO.24

TSK.24

jery07 dnia czerwiec 06 2014 22:56:39 Czytaj więcej · 458 Czytań · Drukuj
DZIEŃ MAMY
Dnia 27.05. 2014 dzieciaki z Przedszkola oraz klasy I- III Szkoły Podstawowej zaprosiły swoje mamy na uroczystość z okazji ich święta. Wychowankowie powitali mamy piosenką i zaprosili do wspólnej zabawy. Na twarzach wszystkich mam gościł uśmiech, ponieważ ich pociechy zadały sobie wiele trudu, aby przygotować się do tej uroczystości. Rodzice pomagali dzieciom w wykonaniu pracy plastycznej, przedstawiającej mamę. Na zakończenie przygotowaliśmy słodki deser. Dzieci złożyły mamom życzenia i wręczyły samodzielnie wykonane upominki.Organizatorami były Panie- Beata Gajewska oraz Agnieszka Dąbrowa

jery07 dnia czerwiec 04 2014 20:28:55 · Drukuj
ŚLADAMI JANA PAWŁA II
W dniu 19.05.2014 uczniowie ZPEW w Skarżysku-Kam., udali się na wycieczkę do Krakowa z okazji kanonizacji naszego rodaka papieża Jana Pawła II.
Kraków to jedyne miasto na świecie, w którym znajdują się miejsca związane z niemal całym życiem Karola Wojtyły. Aby ułatwić znalezienie tych najważniejszych, opracowano trasę, którą nazwano Ścieżkami Jana Pawła II.
Naszą wędrówkę po Krakowie rozpoczęliśmy od zwiedzania Centrum Jana Pawła II Nie lękajcie się!. Przed wejściem do Sanktuarium Św. Jana Pawła powitały nas jego słowa wypowiedziane w dniu 22.10.1978 na rozpoczęcie pontyfikatu: „Otwórzcie drzwi Chrystusowi”. Najpierw zwiedziliśmy Kościół górny, podziwiając piękne mozaiki i obrazy. Potem udaliśmy się do części dolnej, gdzie w Kościele Relikwii znajduje się krew Jana Pawła II w szklanej ampułce, umieszczona wewnątrz marmurowego ołtarza pośrodku tego Kościoła. Szczególne wrażenie zrobiła na wszystkich Kaplica Kapłańska, gdzie znajduje się płyta z grobu Jana Pawła II przywieziona z Rzymu z Bazyliki Św. Piotra. Na płycie tej jest relikwia księgi z ampułką krwi Jana Pawła II. W kaplicy tej widzieliśmy z bliska papieski krzyż pastoralny, mitrę i szaty Jana Pawła II.Byliśmy też na wystawie poświęconej Całunowi Turyńskiemu. Przewodnik w bardzo przystępny i interesujący sposób zapoznał nas z historią tego całunu. Oglądaliśmy trójwymiarowe zdjęcia całunu, rekonstrukcję korony cierniowej, gwoździ i włóczni.
Następnym miejscem związanym z Janem Pawłem II było Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Tu zwiedziliśmy piękną Bazylikę, którą konsekrował Jan Paweł II w dniu 17.08.2002 podczas ostatniej pielgrzymki do Polski. Byliśmy w kaplicy, gdzie znajduje się obraz Pana Jezusa Miłosiernego, słynący łaskami i relikwie Św. Siostry Faustyny. Z wieży widokowej oglądaliśmy panoramę Krakowa i okolic. W oddali było widać szczyty Tatr.
Kolejnym miejscem naszej wędrówki po Krakowie było Stare Miasto, Kościół Mariacki i Sukiennice. Nasz papieski szlak zakończyliśmy na ul. Franciszkańskiej 3, gdzie znajduje się słynne okno papieskie.
Wycieczkę przygotował i prowadził Marek Załęski. Opiekunami uczniów byli nauczyciele Anna Kornet i Ludomir Wątor.
Z wycieczki wróciliśmy pełni niezapomnianych przeżyć i wrażeń.

jery07 dnia czerwiec 03 2014 08:21:58 · Drukuj
TURYSTYCZNA PRZYGODA
W czwartek 22 -go maja w piękny , gorący dzień wybraliśmy się na pieszy rajd. Naszym celem było " Piekiełko Niekłańskie ".Podziwialiśmy malowniczo wyrzeźbione skały przypominające kształtem grzyby, stoły i inne cudeńka. Według legend jest to miejsce spotkań niesfornych diabłów. Wędrowaliśmy niebieskim szlakiem po rezerwacie, na trasie musieliśmy pokonać przeszkody w postaci mokradeł.
W Niekłaniu obejrzeliśmy piękny neogotycki kościół, a w parku smutną ruinę pałacu hrabiego Platera. Z wędrówki pozdrawiają : Anetka, Karolina, Madzia, Małgosia, Artur, Piotrek, Łukasz, Asia i Joasia, Ola, Andrzej i Karol oraz opiekunowie : Katarzyna Wnuk i Ewa Krajewska.

jery07 dnia maj 29 2014 16:26:29 Czytaj więcej · 518 Czytań · Drukuj
Przetłumacz stronę

Szkolne Koło PCK
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

jery07
07/06/2013 18:56
Informacje dotyczące aktualnych wydarzeń związanych z ZPEW proszę przesyłać na adres jery07@wp.pl